bas-reijnen.reismee.nl

De Busreis Kathmandu-Pokhara

Een goede avond vanuit het prachtige Pokhara!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen. Vannacht hebben we onze eerste nacht doorgebracht in Nepal. Het appartement in Kathmandu zag er prima uit! We hadden een woonkamer, keukentje, badkamer en twee slaapkamers. Hierbij zat ook nog een klein balkonnetje. Nadat we ons een beetje gesetteld hadden zijn we vrij vroeg naar bed gegaan. We hadden die dag al een flinke reis achter de rug dus we waren allemaal aardig gesloopt. De bedden waren hard maar comfortabel en ik heb dan ook prima geslapen! Helaas hadden we wel last van een depressieve duif en een hele zwerm aan muggen. Maar desondanks best een prima nacht.

We zijn vanmorgen al weer vroeg begonnen, want we moesten om 6.15 al met de bus vanuit Kathmandu naar Pokhara. De bus reis zou ongeveer 8 uur duren dus we zouden tegen half 3 in Pokhara aankomen (uiteindelijk hebben we er 9.5 uur over gedaan). Je zou denken dat dat ontiegelijk lang duurt, en dat is ook wel zo, máár dat viel uiteindelijk best mee. We hebben zo ontzettend veel gezien onderweg, dat het haast niet te bevatten is. Het uitzicht, de verschillende landschappen, de bergen, het is allemaal zo onwerkelijk mooi hier!!

Gelukkig heb ik in de bus ook nog een paar uurtjes kunnen slapen. Ik gok alles bij elkaar een uurtje of 2.5 á 3. In de tussentijd heb ik m’n ogen uitgekeken naar al het moois en bijzonders onderweg. Naast de mooie dingen zijn we ook een hoop rare dingen tegengekomen onderweg. Zo zagen we een baviaan die over de weg heen rende tussen al het verkeer en overduidelijk blij was dat hij de overkant gehaald had. We hebben afvalverbrandingen gezien. En we zijn onderweg 4 ongelukken tegengekomen. Dat maakt je dan wel een beetje angstig, zeker omdat ongeveer de hele 9.5 over een bergweg is waar net twee bussen langs elkaar passen en de chauffeurs gemiddeld een km of 40 langs elkaar heen rijden. Ook maakt het niet uit of er een bocht aan zit te komen waardoor je niet ziet wat er aan komt, inhalen kan altijd en overal, als je maar even flink toetert van tevoren.

Eenmaal aangekomen in Pokhara werden we opgehaald door onze begeleider van de Maya Foundation, René. Hij heeft ons meegenomen naar het Greenland Hotel, vanuit waar ik, en mijn mede reisgenootjes gezellig buiten onze blogs zitten te schrijven.
Het is een super mooi hotel met een grasveldje en een overdekt terras.

Net heb ik samen met Sanjay, een man die hier werkt, even buiten het hotel op de stoep gezeten en hebben we samen een sigaretje gerookt en een biertje gedronken. Halverwege het gesprek met Sanjay realiseerde ik me weer eventjes dat ik in Nepal, ongeveer aan de andere kant van de wereld, een doodgewoon gesprek zit te voeren met een Nepalese man. Dit was wel even raar.. maar tegelijkertijd ook ontzettend mooi.

Nu is het tijd om te gaan slapen. Ik wens jullie allemaal een fijne avond en ik zal proberen (als het internet meewerkt) om zo snel mogelijk wat foto’s online te zetten.

Groeten vanuit hier!!

Reacties

Reacties

Mam

Mooi geschreven. Erg gelachen om die depressieve duif. En hoe typisch Bas om binnen de kortste keren contact te maken en samen een biertje en een sigaret te doen. Super trots op jou. Xxx

Marjo

Typisch bas haha maar trots op je , de blog is erg leuk geschreven bijna of we er ook zijn . Ga zo door en ik blijf je volgen dikke kus ons

Irene roos

Lekker bas. Kun je toch nog een biertje drinken ha ha komt helemaal goed..jij bent zo sociaal dat jij met iedereen door een deur kan. Veel plezier .

Irene roos.

He bas ny kun je wel rijervaring opdoen.

Elly

Hey Bas, wat een vermakelijk verhaal. Blijf zo schrijven, ik lees het met veel plezier. Welterusten.

Marina

Bad hoe mooi nu al ook mooi geschreven zie het voor me ga verder genieten ervaringen doen en nieuwe mensen leren kennen veel plezier Bas?

Jantien

Leuk om te lezen Bas! Veel succes, en vooral plezier. Geniet ervan

Anne-Marie

Dag Bas, lekker wennen zo in Pokhara. Gelukkig zijn jullie goed aangekomen. En ken je de universele taal van het (Nepalees) roken. Groet, moeder van Sanne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!